Jak kontrolować stan autobusów?

Autobus jest najbardziej szczególnym typem pojazdów ze wszystkich innych dostępnych w ruchu drogowym. Wynika to z tego, że przewozi bardzo wielu pasażerów, a więc jego stan techniczny nie może w żadnym wypadku choćby minimalnie odbiegać od normy. Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób firmy organizujące przewozy powinny dbać o stan swojej floty autobusowej, by była ona zawsze sprawna i gotowa do pracy.

Stan układu hamulcowego

Pojazd do przewożenia wielu osób musi mieć przede wszystkim doskonale działające hamulce. Mowa tutaj o wszystkich osiach i każdym kole z osobna. O ile na przeglądzie technicznym auta osobowego, gdy mamy nieco słabsze hamulce z tyłu, diagnosta zazwyczaj tylko o tym wspomni, ale przegląd podbije, o tyle w przypadku autobusu to nigdy nie przejdzie. Dlatego też nie ma się co dziwić, że z każdym zakładem autobusowym współpracuje np. hurtownia motoryzacyjna AUTOS, która na bieżąco dostarcza części, które pozwalają na utrzymanie taboru w idealnym stanie technicznym.

Układ kierowniczy i zawieszenie

Każdy pojazd drogowy, by był bezpieczny, musi nie tylko mieć dobre hamulce, ale również musi jechać w takim kierunku, jaki nakazuje mu kierowca. Tutaj ogromną rolę gra – rzecz jasna – układ kierowniczy, który jednak jest nierozerwalnie związany z zawieszeniem. Części autobusowe, jeśli chodzi o zawieszenie, to przede wszystkim wahacze, amortyzatory, przy czym należy pamiętać, że znakomita większość tych pojazdów posiada zawieszenie pneumatyczne. Również ono musi być sprawne, tak by niezależnie od rozłożenia pasażerów, pojazd zawsze był odpowiednio wypoziomowany.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście + 4 =