Ile kalorii można spalić podczas jazdy na rowerze?

Spalanie kalorii jest hasłem, które często słyszymy. Jest ono wszechobecne w świecie coraz bardziej promującym zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną. Dlaczego jest ono tak potrzebne? Gromadząca się w nadmiarze tkanka tłuszczowa może mieć zły wpływ na organizm. Jej zwiększone ilości korelują bezpośrednio z podwyższonym ryzykiem rozwoju wielu chorób, w tym cukrzycy typu II oraz dolegliwości sercowo-naczyniowych. Redukcja tkanki tłuszczowej jest więc niekiedy konieczna, jeśli chcemy pozostać zdrowi i sprawni przez długie lata.

Różne aktywności to inna ilość spalonych kalorii.

Prawdą jest, że w zależności od aktywności fizycznej, jaką podejmujemy, spalamy różną liczbę kilokalorii. Jazda na rowerze pozwala na spalenie przeciętnie 400 kcal w godzinę, a pływanie około 600 kcal. Jednak nie tylko rodzaj aktywności, ale także intensywność i czas jej trwania determinują zredukowane kalorie. Im dłużej wykonujemy daną czynność i im więcej uderzeń na minutę wykonuje nasze serce, tym lepsze efekty możemy osiągnąć. Zakłada się, że do zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej o 1 kg, potrzebny jest wysiłek spalenia 7000 kcal tygodniowo. Zadanie to jest wykonalne niezależnie od rodzaju sportu. Jedyne, o czym należy pamiętać, to dostosowanie czasu trwania ćwiczenia. Jazda na rowerze, w porównaniu z innymi aktywnościami, wypada całkiem dobrze. Jednak ustanawiając pewne cele, dobrze jest być konsekwentnym. Jeśli chcemy wiedzieć ile energii spala jazda na rowerze kalorie kalkulator może być bardzo użytecznym narzędziem, pozwalającym na dokonanie szybkich obliczeń.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 + osiem =