Jeżeli uważamy, że nasz samochód ma zbyt wysokie zawieszenie, co powoduje że jego wygląd nie jest idealny, możemy to w prosty sposób zmienić. Przede wszystkim wykorzystując do tego celu specjalne rodzaje zawieszeń, które pozwalają na niemal dowolną regulację wysokości auta. Są one nazywane zawieszeniami gwintowanymi, z uwagi na specyficzny sposób przeprowadzania wyżej wspomnianej regulacji. Sprawdzamy jakie jeszcze zastosowania mają zawieszenia tego typu i czy warto wyposażyć nasze auto w tego typu wynalazek.
Nie da się ukryć, że pojazdy posiadające bardzo niski prześwit pod podwoziem wyglądają po prostu bardziej atrakcyjnie. Jednak wiele aut klasy miejskiej (segment B) oraz pojazdów najmniejszych (segment A) jest zawieszona dość wysoko, co ma ułatwić podjeżdżanie pod krawężniki i przejeżdżanie przez progi zwalniające. Stosując amortyzatory z regulacją możemy nieco ów prześwit zmniejszyć, przez co auto będzie niższe i polepszy się jego wygląd zewnętrzny. Dodatkowo możemy też liczyć na lepszą trakcję i brak przechyłów nadwozia w zakrętach.
Jeśli kupiliśmy auto z mocnym silnikiem, które chcemy wykorzystywać także do okazjonalnych wycieczek na tor wyścigowy, to zawieszenie gwintowane będzie niemalże koniecznością. Dzięki niemu możemy w każdej chwili wyregulować wysokość samochodu, która ma niebagatelny wpływ na pewność prowadzenia przy wysokich prędkościach. Jadąc na tor opuszczamy auto jak najniżej się da, ponieważ nawierzchnia jest tam idealnie płaska, a liczy się stabilność w szybkich zakrętach i łukach. Natomiast jeżdżąc po drogach publicznych warto auto podnieść, tak by nie uderzać podwoziem o garby na jezdni, progi zwalniające czy krawężniki.