Elementy zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne składa się z kilku bazowych elementów, które decydują o jego funkcjonalności. Do tych podzespołów należą: jednostka sterująca (ECU), kolumny pneumatyczne i/lub miechy z oddzielnymi amortyzatorami, sprężarka (kompresor) powietrza, zasobnik (zbiornik) ciśnienia, blok zaworowy, czujniki poziomu oraz przewody powietrzne. Każdy z nich pełni inną rolę w tym systemie. Ich modele różnią się w zależności od marki samochodu. Wybór komponentów do zawieszenia dla Tesli S można znaleźć pod poniższym linkiem: https://thomasmarkt.com/1482-tesla-s.

Zastosowanie podzespołów

Kolumny i amortyzatory w układzie zawieszenia pneumatycznego mają podobne działanie jak te występujące w zawieszeniu konwencjonalnym. Różnica polega na zamienniku sprężynowym, który wprowadza inne położenie siły tłumiącej amortyzatora. Miech produkowany jest z wytrzymałej gumy. Wszystkie elementy zawieszenia powstają natomiast z tworzyw, które są odporne na działanie wysokich temperatur, jak i uszkodzenia mechaniczne. Centralną częścią tego układu jest jednostka sterująca, która monitoruje aktualne ciśnienie w miechach, przetwarza sygnały pochodzące z czujników poziomu, dzięki czemu zarządza otwarciem zaworów oraz włącza i wyłącza kompresor.

Kompresor odpowiada z kolei za doprowadzenie powietrza pod ciśnieniem, które wędruje później do miechów. Zwykle powietrze jest osuszane z użyciem połączonego ze sprężarką osuszacza. Powstała w osuszaczu wilgoć odparowuje samoistnie po uprzednim nagrzaniu kompresora.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

18 − dziesięć =