W zakres obsługi IT wchodzi przede wszystkim stworzenie fizycznej sieci komputerowej wraz z instalacją niezbędnego oprogramowania. Firma świadcząca usługi IT powinna zapewnić dostęp do szybkich i stabilnych platform serwerowo-systemowych, które będą gwarantować niezawodność oraz bezpieczeństwo danych. W ramach świadczonych usług dostarczane mogą być także systemy ERP oraz CRM. System ERP pozwala na integrację danych, dzięki czemu wszystkie osoby mogą pracować na jednej i tej samej bazie.
Systemy CRM to narzędzia informatyczne, które ułatwiają proces sprzedaży, marketingu oraz obsługi klientów lub petentów. Obsługa IT obejmować może także opiekę nad wdrożonymi systemami informatycznymi, polegającą na ich modernizacji, optymalizacji lub aktualizacji. W ramach usług IT, użytkownicy często liczyć mogą na tzw. help desk, czyli pomoc zdalną w razie wystąpienia problemów z obsługą oprogramowania. Taką usługę oferuje m.in. https://www.jeton.pl/.