Programy lojalnościowe to bardzo popularny sposób na zatrzymanie klientów. W ten sposób można stworzyć szeroki segment stałych oraz lojalnych klientów. Dzięki temu wzrasta nie tylko zainteresowanie daną marką, ale także jej przychody. Tym samym programy lojalnościowe są nieodzowną częścią strategii marketingowej nie tylko w przypadku dużych marek, ale także w odniesieniu do stosunkowo niedużych firm czy przedsiębiorstw. Działanie programów lojalnościowych opiera się głównie na zachęcaniu klientów do ponownego skorzystania z usług czy zakupu produktów przez między innymi oferowanie zniżek czy rabatów dla stałych klientów.
Wdrażanie programów lojalnościowych można rozpocząć na każdym etapie działania przedsiębiorstwa. Co więcej programy te powinny zmieniać się wraz z rozwojem marki oraz zmieniającymi się potrzebami rynku i klientów. Co więcej kompleksowa obsługa programów lojalnościowych możliwa jest między innymi dzięki współpracy z agencją marketingową. Dzięki temu marka otrzymuje bardzo szerokie wsparcie na każdym etapie działania programu. Co więcej można także zlecić to zadanie działowi marketingu, który znajduje się wewnątrz danego przedsiębiorstwa.