Dbanie o silnik wózka widłowego zapewni mu wiele lat bezawaryjnej pracy. Jedną z najistotniejszych rzeczy jest pilnowanie temperatury. Mowa zarówno o tej, którą posiada ciecz chłodząca, jak również olej silnikowy. W przeciwieństwie do pojazdów drogowych wózki nie mogą polegać na chłodzeniu pędem powietrza. Wszystko opiera się na pracy wentylatorów, które zawsze muszą być sprawne.
Zawsze przed uruchomieniem maszyny należy sprawdzić poziomy płynów. Oprócz oleju należy przyjrzeć się także zbiornikowi wyrównawczemu układu chłodzenia. Gdy silnik pracuje, napędza poprzez pasek specjalną pompę, która ma za zadanie wymusić przepływ płynu w układzie. Dzięki temu rozgrzane chłodziwo będzie trafiać do chłodnicy, gdzie ciepło zostanie oddane do atmosfery z pomocą wentylatorów. Pompa wodna do wózka widłowego ma prawie identyczną budowę jak te stosowane w samochodach. Jeśli silnik zaczyna się przegrzewać, zwłaszcza na wolnych obrotach, podejrzenia powinny być kierowane właśnie w kierunku tego podzespołu.
Inaczej natomiast niż w typowym samochodzie, w wózkach mamy także specjalny system, który ma za zadanie chłodzić bezpośrednio olej. Tutaj nie ma specjalnej pompy. Wykorzystywane jest ciśnienie wytworzone przez pompę główną, wbudowaną w silnik. Po drodze mamy czujnik temperatury oleju, który przekazuje informacje do wskaźników na desce rozdzielczej. Na końcu układu znajduje się niewielka chłodnica, która również posiada własne wentylatory. Należy zadbać o to, by zawsze były one sprawne. W czasie pracy należy natomiast regularnie sprawdzać wskazania temperatur zarówno chłodziwa, jak i oleju na tablicy wskaźników.