Wyświetlacze diodowe, czyli inaczej ekrany LED, stosowane są najczęściej w trakcie imprez masowych reprezentujących sobą wydarzenia kulturalne czy sportowe. Przydatne są również w branży reklamowej, w której pełnią rolę szyldów czy reklam przykuwających uwagę przechodniów, a zarazem potencjalnych klientów (sprawdź: reklamy led). Takie wyświetlacze działają na zasadzie wykorzystania określonych diod wytwarzających specyficznie jasne światło, które charakteryzuje takie ekrany. Korzyścią jakie dają takie urządzenia jest możliwość ich stuprocentowego funkcjonowania, nawet przy największym słońcu. Ekrany diodowe są dzięki temu jednymi z bardziej pożądanych na rynku reklamowych oraz usługowym. Spełnią swoją rolę idealnie, zwłaszcza w często nasłonecznionych miejscach oraz powierzchniach.
Wyświetlacze diodowe, poza szeroką możliwością wykorzystania, posiadają opcję zamontowania okresowego lub stałego. Pozwala to na ich szerokie wykorzystanie na wszelkiego rodzaju konferencjach, dyskusjach czy spotkaniach – gdzie ekran taki musi być zamontowany szybko, a następnie równie komfortowo i sprawnie rozmontowany. Posiada on konstrukcję modułową, dzięki czemu zyskujemy możliwości zróżnicowanej modyfikacji ustawień, dostępna jest w nim również możliwość podłączenia do internetu. Należą również do niezwykle dochodowego biznesu, zwłaszcza w świecie reklamy, gdzie wykorzystywane mogą być w celach prywatnych, jak i jako środek do zarobku – wynajmowane są one wtedy chętnym reklamodawcą, którzy płacą nam za umieszczenie na nich reklam. Sama budowa wyświetlaczy diodowych prezentuje sobą najwyższą jakość obrazu oraz – przy tym – rozsądną cenę ich działania.