Niezależnie od gałęzi biznesu prowadzonego z klientami zagranicznymi bardzo ważnym elementem pozostaje kwestia komunikacji. Komunikacja biznesowa różni się zasadniczo od tej realizowanej na co dzień. Tym samym oczekiwania klientów zagranicznych są stosunkowo wysokie. Wymagają oni od partnera przede wszystkim doskonałej znajomości ich języka ojczystego oraz płynnego porozumiewania się w prowadzonych rozmowach biznesowych. Nie bez znaczenia pozostaje także znajomość kultury i obyczajowości danego kraju, gdyż dzięki temu można unikać wielu wpadek typu savoir vivre. Wpływa to pozytywnie na wizerunek firmy.
Płynne porozumiewanie się ze swoimi klientami z zagranicy umożliwia wskazanie także na szacunek do nich oraz na swoje doskonałe przygotowanie. Klienci z pewnością docenią tego typu podejście, co może gwarantować owocną współpracę w przyszłości. Co więcej angielski w pracy pozwala poszczególnym pracownikom na podniesienie swoich kompetencji oraz kwalifikacji zawodowych, aby w ten sposób móc awansować. Zatem kształcenie językowe pracowników, także w zakresie komunikacji biznesowej jest bardzo ważnym aspektem każdego przedsiębiorstwa, które współpracuje z partnerami z zagranicy.