Awaria przekształtnika powoduje zatrzymanie maszyny. Może to być bardzo kosztowne, zwłaszcza gdy ma miejsce w odległej lokalizacji. Uszkodzony przekształtnik musi zostać wymieniony na nowy. W wielu przypadkach naprawiony przekształtnik jest odsyłany do producenta w celu ponownej obróbki, a następnie przechowywany jako zapasowy, co wiąże się z utratą kapitału, który mógłby zostać wykorzystany do innych celów.
Dzięki regeneracji można uniknąć wszystkich tych strat przychodów i kapitału. Zregenerowany konwerter jest gotowy do natychmiastowej instalacji i użytkowania. Czas przestoju to tylko tyle, ile potrzeba na usunięcie uszkodzonego konwertera i wstawienie zregenerowanego zamiennika, co może być wykonane w ciągu kilku minut przez personel konserwacyjny na miejscu. W poszukiwaniu odpowiedniego specjalisty na rynku, można z powodzeniem udać się na stronę https://www.mvs.auto.pl/.
Niektóre warsztaty oferują usługi regeneracji na zasadzie wymiany. Oryginalny konwerter jest wymieniany na zregenerowany egzemplarz z ich zapasów. Eliminuje to wszelkie przestoje, ale wymaga utrzymywania zapasów zapasowych konwerterów w magazynie w zakładzie klienta (co wiąże się z utratą kapitału) lub w warsztacie (co eliminuje wszelkie oszczędności).