Budowanie wizerunku marki jest procesem, który wymaga odpowiedniej wiedzy, a przede wszystkim znajomości -ciągle zmieniających się- trendów rynkowych. W przypadku branży hotelowej i gastronomicznej na pierwszy plan wysuwa się promocja i marketing, które budują bazę klientów i pozytywny wydźwięk usług. Podstawą jest oczywiście przejrzysta strona internetowa, która dostarcza najważniejszych informacji o zakresie działalności firmy. Aby pokazać się z jak najlepszej strony, hotele i restauracje powinny również zadbać o profesjonalne wizytówki. W ostatnim czasie ogromne znaczenie mają trendy ekologiczne, dlatego nawet tak niepozorny element jak wizytówka powinien nawiązywać do niego, o czym świadczą propozycje zebrane na poszczególnej stronie https://drukihotelowe.pl/produkt/wizytowka-eco/. Druk na szarym papierze nie tylko ogranicza zanieczyszczenie, a także zużycie papieru, ale również świetnie się prezentuje, nawiązując do stylu rustykalnego. Warto wykorzystać tego typu akcent, tworząc strategię marketingową i nawiązując do obecnej sytuacji i oczekiwań klientów. Warto również kontynuować działania ekologiczne w innych obszarach, by wizerunek firmy był spójny.
Budując strategię marketingową, należy pamiętać, że poza szczegółowym planem ważne jest działanie, które ma ogromny wpływ na odbiór hotelu czy restauracji. Taką rolę pełni niewątpliwie jakość obsługi klienta. Dlatego należy dołożyć wszelkich starań, by była staranna i dopasowana do jego potrzeb. Dzięki zachowaniu standardów marketingowych i odpowiednich działań można zapewnić sobie bardzo dobry odbiór marki.