Przemysł papierniczy i producenci pudełek przyzwyczaili nas już do szerokiej oferty produktów. Obecnie każdy towar może i powinien mieć swoje opakowanie. Co więcej, jest ono zwykle spersonalizowane, aby podkreślać walory produktu, zabezpieczało go lub po prostu było identyfikowane z konkretną marką. Opakowania dają zatem świetną możliwość wsparcia kampanii marketingowych. Jak wykorzystać je w tym celu?
Estetyczne opakowanie potrafi zwiększyć sprzedaż, jeśli będzie:
Rozważmy to na przykładzie. Opakowania cukiernicze mogą mieć formę papieru cukierniczego lub składanego kartonu. Nie może być zbyt wielkie lub zbyt małe, aby produkt nie uległ uszkodzeniu. Samo w sobie nie stanowi towaru, ale w rękach klienta, mimo że nie będzie widać tortu, może stanowić formę reklamy, jeśli umieścimy na nim dyskretne logo. Wynika to z faktu, że kształty takich opakowań są charakterystyczne dla danego produktu.
Z drugiej strony opakowania ze złoceniem podnoszą wagę produktu, nadając im luksusowy wydźwięk. Są one często stosowane do specjalnych serii produktów (np. limit edition gier komputerowych) lub towarów z wyższej półki. Może się okazać, że w zestawieniu z tym samym produktem w zwykłym opakowaniu, wyda się on atrakcyjniejszy, nawet przy wyższej cenie.
Nie zawsze jednak wielkość opakowania jest tożsama z rozmiarem zawartości. Na przykład producenci chipsów i innych produktów spożywczych, często stosują większe opakowania, aby sprawić lepsze wrażenie. Również małe elementy zabawkowe są często pakowane w nieproporcjonalnie duże opakowania, aby wyróżnić produkt.