Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Dobra strona internetowa to taka, która w najbardziej efektywny sposób realizuje cel stojący za jej istnieniem. Oznacza to, że jej funkcjonowanie powinno zostać starannie zaplanowane, tak aby w pełni można było wykorzystać jej potencjał dotarcia do odwiedzających, których część w przyszłości stanie się klientami.

W tym celu należy zadbać o dobre pozycjonowanie witryny oraz optymalizację jej kodu. Jest to zadanie wymagające dużego doświadczenia, dlatego warto, aby zajęła się nim profesjonalna i skuteczna agencja SEO.

Mobilna wersja strony

Każda witryna musi wyświetlać się w sposób poprawny na urządzeniach mobilnych. Z każdym rokiem ilość wizyt ze smartfonów i tabletów wzrasta. Dlatego strona internetowa musi być responsywna, tj. dostosowywać swój wygląd do urządzenia użytkownika tak, aby zawsze działała prawidłowo.
Pozycjonowanie witryny, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, musi zacząć się od wdrożenia Responsive Web Design lub Google AMP (Accelerated Mobile Pages Project). Już teraz algorytmy ustalające pozycję witryny w wynikach wyszukiwania dotkliwie obniżają ją dla tych z nich, które nie posiadają wersji mobilnej.

Szybkość wczytywania strony

To obecnie jeden z najważniejszych parametrów, który powinien zostać względności podczas jej projektowania lub modernizacji. Strony internetowe, które wczytują się zbyt długo, tracą nawet do kilkudziesięciu procent odwiedzających.

Według danych Google, większość witryn otwieranych na urządzeniach mobilnych traci połowę odwiedzających. Dzieje się tak z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania, który skutkuje porzuceniem zamiaru odwiedzenia strony internetowej. Inne wyliczenia Google pokazują, że każda kolejna sekunda ładowania strony, to spadek konwersji o nawet 20%.

Pozycja w wynikach wyszukiwania

Szybkość wczytywania strony ma także istotny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza gdy idzie o mobilne wersje witryn. Oznacza to, że zamawiając usługę pozycjonowania strony www, może okazać się, że trzeba będzie ją zmodernizować. Wiele istniejących już witryn jest źle zoptymalizowana, zawiera liczne błędy, które ostatecznie przekładają się na niższą konwersję i mniejsze zarobki.

Profesjonalna firma pozycjonująca zawsze będzie świadoma potrzebnych do wprowadzenia zmian. Po przeprowadzeniu audytu strony przedstawi punkt po punkcie listę działań, które będą musiały zostać wykonane by była właściwie zoptymalizowana.

Dozwolone praktyki przy pozycjonowaniu

Okazuje się, że wiele ze strategii pozycjonowania, które skutecznie działały w przeszłości, teraz nie ma sensu, a wręcz szkodzi witrynie. Przykładem jest pozyskiwanie ogromnych ilości linków pozycjonujących o słabej jakości. Niestety, wiele nieodpowiedzialnych firm pozycjonujących wciąż korzysta z takich metod, które po krótkoterminowych efektach, mogą zaowocować wręcz całkowitym wyrzucenie strony z wyników wyszukiwania (kara od Google).

Istnieje lista praktyk dozwolonych i niedozwolonych przy pozycjonowaniu. Praktyki całkowicie bezpieczne i korzystne dla strony internetowej nazywane są White Hat SEO. Opierają się na założeniu, że na wyższą pozycję w Google mogą liczyć te witryny, które są przyjazne dla odwiedzających oraz posiadają przydatne dla nich treści.

W obrębie White Hat SEO znajdują się przede wszystkim działania mające na celu optymalizację kodu, zadbanie o jej responsywność, ustanowienie właściwej struktury linków oraz podstron. Strona powinna zawierać wysokiej jakości, unikalne treści.

Podobnie ma się sprawa z linkami pochodzącymi z zewnątrz. Nie liczy aż tak bardzo ich ilość, ale przede wszystkim jakość. Jeżeli występują w sposób naturalny i są umieszczane na witrynach o “dobrej reputacji”, ich stosowanie niewątpliwie wpłynie na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwarek.

User experience – doświadczenie użytkownika strony

Kolejnym ważnym aspektem przy tworzeniu strony internetowej, jest zadbanie o to, aby była w jak największym stopniu intuicyjna dla użytkownika. User experience to sposób, w jaki użytkownik korzysta z witryny. Poprzez wykorzystanie posiadanej wiedzy o odwiedzających, a także zastosowaniu różnych narzędzi (np. mapa cieplna), można zmaksymalizować user experience odwiedzających, a tym samym zwiększyć konwersję.

Zaliczyć tutaj można właściwe rozmieszczenie elementów CAT (Call to Action – Wezwanie do działania) oraz dopracowanie np. panelu klienta oraz lejka sprzedażowego.
Jak widać, optymalizacja strony wymaga wszechstronnego i kompleksowego spojrzenia na witrynę internetową. Dlatego do jej przeprowadzenia warto wybrać doświadczoną firmę, która ma na swoim koncie wiele sukcesów.

iCEA to agencja SEO współpracująca z firmami, dla których realizuje kampanie SEO o budżecie przewyższających nawet milion złotych w ciągu roku. Zajmuje się przeprowadzaniem darmowych audytów SEO oraz dodatkowo biznesu klienta, dzięki którymi otrzymują oni pakiet konkretnych wytycznych na temat tego, co powinni zmienić na swojej stronie internetowej oraz w działaniach firmy.

W przeciwieństwie do wielu innych firm zajmujących się pozycjonowaniem, klienci iCEA dokładnie wiedzą za co płacą. Regularnie otrzymują raport, szczegółowo opisujący efekty, które zostały osiągnięte. Dla agencji iCEA najważniejszy jest sukces klienta, ponieważ bezpośrednio jest on także jej sukcesem. Więcej informacji na jej temat można znaleźć tutaj: https://www.grupa-icea.pl/.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwanaście + dwanaście =